KÖP - & LEVERANSVILLKOR

Sinnerlig Studio är en bifirma i företaget Traxolution AB och företaget och butiken finns på Skultunavägen 16, 72217 Västerås.

Kundtjänst till webshopen är du via kundstjanst@sinnerligstudio.se

Vi svarar dig så fort vi kan och har möjlighet.

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.


Betalningsalternativ

- Kortbetalning / Certitrade
Du betalar med ditt Visa eller Mastercard via Certitrade / Euroline 100% säkert. All information är krypterad med SSL - 128 bit. Pengarna reserveras på ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från du lagt din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.

Betalningsalternativ

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*Gäller ej rea och nedsatta varor.
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 
 

Beställning

Minsta ordervärde är 149kr. Avbeställning av en order kan göras fram till att varan har skickats. Skulle varan vara slutsåld kontaktar vi dig och annullerar din order. När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till kundstjanst@sinnerligstudio.se.

Leveranssätt: 

Vi skickar vanligtvis alla beställningar spårbart och spårnuingsnummer skickas alltid i leveransbekräftelsen. 

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget, skador på paket & icke utlösta paket. 

Om varan kommer bort eller om du vid mottagandet upptäcker en transportskada på försändelsen ska du omedelbart anmäla/reklamera detta till fraktbolaget.

Anmälan/Reklamationen ska ske innan du öppnar paketet. Tänk på att du behåller emballaget för att kunna påvisa skadan.

Om du upptäcker skadan först då du öppnat ditt paket reklamerar du detta senast 1 dag efter mottagandet till fraktbolaget.

Om de ej åtager sig skadeansvaret kontaktar du vår kundservice snarast . Om varan kommer bort under leveransen till dig är Sinnerlig Studio betalningsansvarig. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den till Sinnerlig Studio i retur är du som kund betalningsansvarig.

För outlösta paket debiteras du som kund en kostnad på 300 SEK, vilket motsvarar de kostnader som detta orsakat. Det gäller expediering, packning, emballage, returfrakt och returbehandling. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss, annars blir det registrerat som ej uthämtat och debiteras automatiskt.

Leveranstid

Vi packar och skickar varan så snart vi har möjlighet, dock senast 10 dagar efter lagd order. 

Frakt

Fraktkostnaden för en beställning inom Sverige är 99 kr. Fraktfritt gäller när Du handlar för mer än 1000 kr inom Sverige.

Reklamation och returrätt

Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. Kontakta oss via kundtjanst@sinnerligstudio.se

Du kan ej returnera produkter du handlar i webbshoppen i vår fysiska butik.

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid specialbeställda varor eller om du handlat produkterna som företag).

Du som köpare står för returkostnaden som är 149kr, vilket vi drar av från beloppet på den returnerade varan. Mellanskillnaden betalas tillbaka till dig.

Kontakta alltid Sinnerlig Studio när du ska göra en retur, kundtjanst@sinnerligstudio.se.

Ångerrätt gäller inte företag.

Varan måste returneras komplett i oanvänt skick, vilket innebär att samtliga eventuella tillbehör ska finnas med i returpaketet. Varan returneras i dess originalförpackning med avsedda skydd och inneremballage. Varan returneras snarast och senast tio dagar efter att du meddelat att du ångrar ditt köp. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så återbetalar vi varans värde till dig ( minus returkostnaden på 149kr), senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan.

Posta din retur och skicka spårningsnummer till kundtjanst@sinnerligstudio.se.

Du som kund står själv för returfrakten vid åberopande av ångerrätt. Om du haft fraktfritt på din beställning står du även för denna kostnad vid en eventuell retur. Dvs både returkostnaden à 149kr samt returkostnaden för din retur.

Observera vid återsändning till Sinnerlig Studio är Du betalningsansvarig om varan skadas eller kommer bort.
Om du önskar byta varan, t ex till en annan storlek eller färg, står du som kund dels för returkostnad, returfrakten samt för frakten av den nya varan hem till dig.

Du är också skyldig att returnera eventuella gåvor som fåtts i samband med köpet.

 

Reklamation

Om din vara är skadad eller på något sätt defekt eller felexpedierad, vänligen kontakta oss omedelbart (dock senast 1 dag efter mottagandet av produkten) så att vi kan åtgärda felet samt ge dig vidare detaljinstruktioner. Vanligen skickar vi dig en retursedel för att du fraktfritt ska kunna returnera den felaktiga varan.

Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan. Vi tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt. Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 14 dagar. Reklamation gäller dock ej förslitningsskador. Vid återsändelse av en reklamerad vara står vi för frakten och eventuell ersättningsleverans. Varan ska återsändas väl emballerad och i dess originalförpackning. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du betalningsansvarig. Reklamation vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Vid reklamation krävs att du som kund kan uppvisa/bifoga kvitto eller följesedel. Skulle vi upptäcka att det inte är en godkänd reklamation blir du som kund betalningsskyldig för fraktkostnad som uppkommit.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Vi förbehåller oss rätten för eventuella skrivfel och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll.